"خیالات چند وجهی" را در خانه هنرمندان ایران ببینید

نمایشگاه گروهی تصویرسازی و حجم سازی تحت عنوان "خیالات چند وجهی" از پنجم آذر ماه در خانه هنرمندان ایران برپا شده است. آثار این مجموعه توسط هنرمندان مسلم علم زاده، علیرضا اوجی، معصومه اعتبارزاده خلق شده و همزمان در روز افتتاحیه فیلم مستند ای ادم ها به کارگردانی خانم رخشان بنی اعتماد- که در حمایت زنجیره امید تهیه شده است- در خانه هنرمندان، ساعت 14 توسط سینمای هنر و تجربه اکران شد.

هنر و هنرمند امروز با بکارگیری هر رویکرد، نظریه و تکنیکی در صدد بیان ایده ها و روایات خویش است و در این مسیر محدودیتی برای خویش قائل نیست؛ در چنین فعالیتی، بازی های زبانی مختلفی شکل خواهد گرفت که آثار را تحت شرایط و زمینه ی شکل گیری شان قابل تعریف و ارزیابی می نماید؛ شرایطی که وابسته است به خالق یا خالقان آثار و همچنین مخاطبان؛ بر همین اساس هنرمندان مجموعه ی «خیالات چند وجهی» در تلاشند برای مخاطبان تجربه ی معنایی بدیع را رقم بزنند؛ تجربه ای که با تصاویر دوبعدی گسترش یافته با سطوح و احجام سه بعدی، نورها، رنگ ها و... مخاطب را در موقعیت حسی-جسمی قرار داده و تجربه اش وابسته است به موقعیت مکانی-زمانی اش نسبت به آثار و فضا؛ از این روی، نمایشگاه فوق کلیتی است که با ایده ی تصاویر دوبعدی روایتمند شروع شده و از محدوده ی متعارف کادر و سطح دوبعدی خارج شده و در فضا تجربه خواهد شد؛ در این نقطه هر تصویر زمینه ی قبلی خویش را از دست داده و در زمینه و رویکردی جدید درک خواهد شد؛ زمینه ای که وابسته است به عوامل بیرونی از جمله چیدمان عناصر، نورپردازی، محل قرارگیری مخاطبان و یا به بیانی دیگر، شرایط و زمینه ی شکل گیری هر اثر بازی زبانی و تجربه ی معنایی متفاوتی را سامان می دهد؛ بازی ای که هر مخاطب بنا به دیدگاه ها، تجربیات و خوشایندهای فردی خویش، وجه یا وجوهی از آن را مورد توجه قرار داده و در آن شرکت می نماید.

علاقه مندان 5 – 17 آذر ماه از ساعت ۱۳ تا ۲۰میتوانند به آدرس خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر،خانه‌ی هنرمندان ایران. نگارخانه تابستان مراجعه نمایند.

گفتنی است عواید فروش آثار به حمایت زنجیره امید خواهد بود.






logo-samandehi